10 najciekawszych filmów kwietnia

Przed nami kolejny miesiąc pełen niepewności – czy kina się w ogóle otworzą? A jeśli tak, to na jak długo? A może będziemy skazani na sam streaming? Nikt w tym momencie nie jest w stanie odpowiedzieć na te pytania, choć dystrybutorzy optymistycznie zapowiadają na kwiecień kolejne – i to bardzo ciekawe – premiery. Miejmy nadzieję, że wszystko pójdzie po naszej myśli i wszystkie zapowiadane tu filmy uda nam się zobaczyć!

Wonder Woman 1984, reż. Pattu Jenkins, 1.04, HBO GO

Kontynuacja przygód superbohaterki ze świata DC Comics – Wonder Woman, która wprost z czasów I wojny światowej trafi do kolorowych lat 80. Film przebył długą, pandemiczną drogę, by ostatecznie trafić bezpośrednio na małe ekrany.

Billie Holiday, reż. Lee Daniels, 1.04, VOD

Wcielająca się w rolę tytułowej jazzmanki Andra Day zgarnęła już Złotego Globa i nominację do Oscarów. Czy zgarnie złotą statuetkę? Tego wciąż nie wiemy, ale możemy sprawdzić, czy powinna. Film opowiada o epizodzie z życia Billie Holiday, która w pewnym momencie swojego życia musiała zmierzyć się ze służbami specjalnymi Stanów Zjednoczonych.

Prime Time, reż. Jakub Piątek, 14.04, Netflix

Film brał udział w konkursie festiwalu Sundance i niespodziewanie szybko doczekał się premiery na Netfliksie. Debiut Jakuba Piątka opowiada o mężczyźnie, który wtargnął do siedziby telewizji i szantażował tamtejszych pracowników, domagając się występu na żywo. W roli głównej – Bartosz Bielenia.

Minari, reż. Lee Isaac Chung, 23.04, kino

Zwycięzca zeszłorocznego festiwalu Sundance, który może podtrzymać na tegorocznej oscarowej gali świetną passę kina koreańskiego, choć jest formalnie produkcji amerykańskiej. Opowiada historię koreańskiej rodziny, która emigruje w latach 80. do Stanów zjednoczonych i stara się przystosować do tutejszego życia.

Nomadland, reż. Chloe Zhao, 23.04, kino

W „Nomadland” Chloe Zhao dzieje się w sumie niewiele. Bohaterka, Fern – w tej roli znakomita Frances McDormand – jeździ swoim vanem po Stanach, zaciągając się do kolejnych sezonowych prac. W międzyczasie spotyka nowych ludzi, rozmawia, trochę zwiedza. Mimo to film jest nasycony w stopniu nieprawdopodobnych emocjami wręcz skrajnymi – od rozpaczy, beznadziei i samotności, po błogość, spełnienie i szczęście. Na dodatek udało się transmitować te osobiste uczucia bohaterki na szerszy kontekst – rozpacz i nadzieję całego amerykańskiego społeczeństwa. Czytaj dalej.

Sweat, reż. Magnus von Horn, 23.04, kino

Drugi film w karierze Magnusa von Horna opowiada o gwieździe Internetu, fitnessowej influencerce Sylwii. Mimo zawodowego sukcesu cierpi z powodu samotności. Von Horn splata wiele rozproszonych wątków, by na przestrzeni dwóch dni z życia bohaterki opowiedzieć zarówno o samotności w sieci, jak i samotności offline.

Ojciec, reż. Florian Zeller, 30.04, kino

Anthony Hopkins w popisowej roli tytułowego ojca, który cierpi na alzheimera. Jego powolne odchodzenie obserwujemy z perspektywy córki, która się nim opiekuje. Film z tegorocznej oscarowej puli.

Świat, który nadejdzie, reż. Mona Fastvold, 30.04, kino

Przebój zeszłorocznego sezonu festiwalowego ze znakomitymi rolami Vanessy Kirby i Katherine Waterstone. Akcja filmu rozgrywa się na XIX-wiecznej amerykańskiej farmie, gdzie rozkwita romans między kobietami.

The Disciple, reż. Chaitanya Tamhane, 30.04, Netflix

Objawienie zeszłorocznego festiwalu w Wenecji, gdzie film otrzymał nagrodę za scenariusz. Opowiada o uczniu, który poświęcił całe życie doskonaleniu umiejętności klasycznego hinduskiego śpiewu. Za zdjęcia odpowiedzialny jest Michał Sobociński.

Mitchellowie kontra maszyny, reż. Michael Rianda, 30.04, Netflix

Animacja opowiadająca o rodzinie i najnowszych technologiach, które nie zawsze pomagają w życiu. Akcja rozgrywa się podczas rodzinnego wyjazdu w celu zawiezienia najstarszej córki na studia.